Investiții în dezvoltarea infrastructurii educaționale pentru nivel preșcolar (grădinițe)
Cuprins
Suntem alături de dumneavoastră pentru a transforma educația preșcolară, oferindu-vă suport complet pentru dezvoltarea infrastructurii educaționale. Ne ocupăm de toate aspectele – de la consultanță inițială și identificarea surselor de finanțare, până la implementarea proiectelor și monitorizarea acestora.
Dacă sunteți pregătit să faceți o schimbare pozitivă pentru cei mici, aflați mai multe detalii în articolul de mai jos și contactați-ne prin formularul de la sfârșitul articolului.
Prezentul apel de proiecte acoperă regiunea Sud-Vest Oltenia și se aplică investițiilor realizate în cele cinci județe din această zonă de dezvoltare: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea.
Alocare financiară | Structura finanțării | Limite financiare / proiect | Perioadă depunere |
Total: 7.913.343,00 EUR FEDR: 4.748.006,00 EUR Buget de stat: 3.165.337,00 EUR |
Contribuție Beneficiar - minimum 2% | Minim eligibil: 250.000,00 EUR Maxim eligibil: 1.500.000,00 EUR |
În așteptare |
APELUL DE PROIECTE: PR SV/A1/6/4.2/2024
Prioritatea 6
EDUCAȚIE MODERNĂ ȘI INCLUZIVĂ
Obiectiv specific
RSO4.2. Îmbunătățirea accesului la servicii și favorabile incluziunii și de calitate în educație, formare și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurii accesibile, inclusiv prin promovarea rezilienței pentru educația și formarea la distanță și online.
Tipul de apel
Apelul este de tip competitiv cu termen limită de depunere a cererilor de finanțare.
O cerere de finanţare depusă în cadrul prezentului apel poate viza un singur obiectiv de investiţii, respectiv o singură unitate de infrastructură educaţională.
Un potenţial beneficiar poate depune mai multe cereri de finanţare.
Ulterior depunerii, cererile de finanțare vor intra într-un sistem competitiv de verificare, evaluare și selecție în urma căruia vor fi contractate doar proiecte care întrunesc toate condițiile de eligibilitate și care în urma evaluării tehnice și financiare și a soluționării contestațiilor obțin cel puțin 50 de puncte.
Buget alocat
Alocarea financiară pentru acest apel de proiecte este 7.913.343 euro (FEDR+BS), din care 4.748.006 euro din FEDR și 3.165.337 euro reprezintă contribuție națională, de la bugetul de stat și bugetul local.
Valoarea totală eligibilă a cererii de finanțare se încadrează în următoarele limite minime și maxime:
- Valoarea minimă eligibilă a unui proiect: 250.000 euro;
- Valoarea maximă eligibilă a unui proiect: 1.500.000 euro.
Rata de cofinanțare
Contribuția solicitantului la finanțarea investiției este de minim 2% din valoarea totală eligibilă a investiției, respectiv suma cheltuielilor eligibile incluse în proiect.
Perioada de implementare
Perioada de implementare a activităților proiectului nu trebuie sa depășească 31.12.2029
Forma de constituire a solicitantului
Solicitanţii de finanţare pot fi:
- Unităţi administrativ-teritoriale din mediul urban și rural, (autorităţi ale administraţiei publice locale) definite conform Ordonanţei de Urgenţă nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare republicată,
- Instituții ale administraţiei publice locale aflate în subordinea sau coordonarea autorităţii publice locale, din mediul urban și rural, desprinse din aparatul Primăriei/Consiliului Judeţean, cu bugetul aprobat prin HCL/HCJ, derulează proceduri de achiziţii publice având personalitate juridică şi care au primit în administrare infrastructura educaţională.
- Forme asociative între unităţile administrativ-teritoriale menţionate la punctul A) şi instituții ale administraţiei publice locale menţionate la punctul B).
Liderul asociaţiei va fi reprezentat de unitatea administrativ teritorială.
Activitati eligibile
Construcția/ reabilitarea/ modernizarea/ extinderea/ echiparea infrastructurii pentru invatamantul preșcolar (grădinițe);
Lucrări de reabilitare
Lucrări fizice exprimate cantitativ, calitativ şi valoric, pentru readucerea acestora la nivelul tehnic prevăzut de reglementările tehnice în vigoare, pentru categoria de încadrare a lor.
Lucrări de modernizare
Lucrări fizice exprimate cantitativ, calitativ şi valoric, pentru ridicarea nivelului performanţelor prevăzute iniţial.
Activităţi de extindere
În sensul prezentului Ghid, lucrări asupra unor clădiri, realizate atât pe verticală, prin construirea de etaje noi, mansarde, cât şi pe orizontală prin construirea unui corp anexă în continuarea clădirii existente sau pe acelasi amplasament, care să fie legat structural şi/sau funcţional de clădirea existentă (aceeaşi destinaţie şi funcţionare a corpului anexă condiţionată de funcţionarea construcţiei iniţiale sau ca o completare necesara la functionalitatea cladirii existente).
Lucrări de construcţie
Lucrări fizice exprimate cantitativ, calitativ şi valoric realizate pe un amplasament în vederea edificării unei noi construcţii
Activităţi de echipare/dotare
Achiziţionarea de obiecte de inventar/ mijloace fixe necesare desfăşurării etapelor procesului educaţional.
Dotarea infrastructurii educaționale este eligibilă numai împreună cu una din activitățile de construire/reabilitare/modernizare/extindere.
Activități eligibile conexe, de tipul:
• Construcții, instalații conexe investiției de bază
In cadrul proiectului, proiectantul poate delimita un obiect conex obiectivului de investitie cuprinzand lucrari si dotari pentru construcția / reabilitarea / modernizarea / extinderea / echiparea infrastructurii educaţionale pentru educația preșcolară (grădinițe), care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic al proiectului.
Activități neeligibile
Sunt neeligibile activitățile care nu îndeplinesc cerințele din secțiunile 5.2.1. și 5.2.2.
Proiectul va fi respins dacă:
- propune exclusiv realizarea de lucrări de reabilitare termică (renovare energetică) și dotări
- propune realizarea de lucrări care, potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea construcțiilor, nu se supun autorizării
- propune exclusiv activități de dotare (echipare)
Anexe și documente obligatorii
Anexe și documente obligatorii la depunerea cererii:
1. Declaratia unică (Model A)
2. Documente privind identificarea reprezentantului legal al solicitantului şi, dacă e cazul, pentru reprezentanţii legali ai partenerilor
3. (daca este cazul) Pentru clădiri monument istoric, avizul Ministerului Culturii pentru documentaţia tehnico-economică depusă
4. Lista de echipamente, dotări, lucrări sau servicii, cu încadrarea acestora în secțiunea de cheltuieli eligibile /neeligibile – (Modelul H anexat la ghid)
5. Documentația tehnico – economică, faza SF / DALI (după caz) sau faza SF/ DALI (după caz) + PT (elaborată la nivel de proiect sau pentru fiecare componentă în parte din cadrul proiectului), inclusiv contractul de lucrări şi actele adiţionale la acesta, dacă este cazul
Este suficientă depunerea studiului de fezabilitate2/documentației de avizare a lucrărilor de intervenție, după caz. Pentru cazul în care Proiectul tehnic a fost întocmit și recepționat, se va depune în cadrul documentației tehnico-economice, în format scanat, tip pdf, însoțit de devizul general actualizat, conform prevederilor legale, urmând ca evaluarea tehnică și financiară să se realizeze în baza acestuia.
6. Devizul general (pentru fiecare clădire în parte) pentru proiectele de lucrări în conformitate cu HG 907/2016 – a se vedea structura devizului general din legislația în vigoare privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii
7. Certificatul de urbanism sau autorizaţia de construire
8. Raportul privind stadiul fizic al investiţiei (Modelul G) Pentru proiectele de investiţii pentru care execuţia de lucrări a fost demarată
9. Macheta financiara (Model K la ghid)
Macheta financiară inclusiv modelul de calcul al profitului (conform Modelului K - Macheta financiara anexat la prezentul ghid) se va completa cu informaţii relevante cu privire la aspectele financiare, conform instrucţiunilor din cadrul acesteia.
10. Mandatului special/ împuternicirea specială pentru semnarea anumitor anexe/secţiuni la cererea de finanțare (dacă este cazul)
11. Avizul privind necesitatea şi oportunitatea proiectului – emis de Ministerul Educatiei
Solicitantul va demonstra continuitatea investiţiei pe durata de timp scursă de la depunerea cererii de finanţare până la finalizarea celui de-al 5-lea an de după implementarea proiectului. Această durată include evaluarea şi selecţia cererii de finanţare, durata de implementare a proiectului şi 5 ani după finalizarea implementării proiectului.
12. Extras Institutul Național de Statistică (INS), cuprinzând datele statistice privind numărul populației din categoria de vârstă corespunzătoare tipului de beneficiari eligibili conform prevederilor din ghidul solicitantului și a grilei de evaluare tehnico- financiară.
Pentru evaluarea tehnico-financiară se va depune documentul emis de INS ce va conține datele statistice privind numărul populației (copiilor) din categoria de vârstă corespunzătoare tipului de beneficiar eligibil.
13. Documentul descărcat din Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR), cuprinzând informațiile privind participanții la procesul educațional (copii preșcolari), conform prevederilor din ghidul solicitantului și a grilei de evaluare tehnico- financiară, sau în lipsa acestuia documente din alte surse de date pentru demonstrarea informațiilor Inspectorate Școlare sau Unitățile de învățământ.
Pentru evaluarea tehnico-financiară este necesară depunerea documentului descărcat din SIIIR, sau în situația în care informațiile nu sunt actualizate sau complete, solicitantul va depune documente emise de Inspectoratul Școlar sau Unitățile de învățământ.
14. Documentația privind imunizarea la schimbările climatice
15. Tabel centralizator privind justificarea costurilor
16. Consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal
17. Documente privind situația financiară a solicitantului/partenerilor, după caz
Se vor anexa situaţiile financiare ale solicitantului (inclusiv partenerii care au obligaţii financiare în proiect) pentru anul fiscal anterior depunerii cererii de finantare (Bilanţ, Contul de rezultate patrimonial, Contul de execuţie bugetară (Anexa Contul de execuţie a bugetului: venituri şi cheltuieli), Indicatori de executie bugetara ANUALI (conform Anexa nr. 2 la O.M.A.I-O.M.F.P nr. 244/2651/2010 “pentru aprobarea metodologiilor de aplicare a prevederilor art. 14 alin. (7, ale art. 57 alin. (2^1) si ale art. 76^1 alin. (1 lit. e) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale”), anexa nr. 1.3 la norme şi proceduri, Calculul gradului de îndatorare).