Investiții în dezvoltarea infrastructurii educaționale pentru învățământ terțiar. Formare și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurii accesibile, inclusiv prin promovarea rezilienței pentru educația și formarea la distanță și online

 
Publicat Joi, 29 Aug 2024
Timp de citire estimat: 7 minute
Cuprins
Cum vă putem ajuta?
Suntem aici pentru a vă sprijini în crearea unui mediu educațional rezilient, adaptat noilor provocări ale învățământului la distanță și online. De la consultanță pentru integrarea tehnologiilor digitale până la accesarea finanțărilor necesare, ne asigurăm că fiecare detaliu este gestionat cu atenție și profesionalism.
Aflați toate informațiile de care aveți nevoie în articolul de mai jos și nu ezitați să ne contactați prin formularul de la finalul articolului.

Prezentul apel de proiecte acoperă regiunea Sud-Vest Oltenia și se aplică investițiilor realizate în cele cinci județe din această zonă de dezvoltare: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea

Alocare financiară Structura finanțării Limite financiare / proiect Perioadă depunere
Total: 15.960.351,00 EUR
FEDR: 9.576.211,00 EUR
Buget de stat: 6.384.140,00 EUR
Contribuție Beneficiar: minim 2% Minim eligibil: 500.000,00 EUR
Maxim eligibil: 7.000.000,00 EUR
În așteptare
Prioritate / obiectiv / tip apel
 

PRIORITATEA 6 – EDUCAȚIE MODERNĂ ȘI INCLUZIVĂ

OBIECTIV SPECIFIC: RSO4.2. Îmbunătățirea accesului la servicii și favorabile incluziunii și de calitate în educație, formare și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurii accesibile, inclusiv prin promovarea rezilienței pentru educația și formarea la distanță și online

Tipul de apel 
Apelul este de tip competitiv cu termen limită de depunere a cererilor de finanțare.
O cerere de finanţare depusă în cadrul prezentului apel poate viza un singur obiectiv de investiţii, respectiv o singură unitate de infrastructură educaţională. 
Un potenţial beneficiar poate depune mai multe cereri de finanţare.

Buget alocat / Rată cofinanțare
 

Bugetul alocat apelului de proiecte 
Alocarea financiară pentru acest apel de proiecte este 15.960.351 euro (FEDR+BS), din care 9.576.211 euro din FEDR și 6.384.140 euro cofinanțare națională.

Valoarea minimă nerambursabilă a unui proiect: 500.000 euro 
Valoarea maximă nerambursabilă a unui proiect: 7.000.000 euro
Rata de cofinanțare 
În cadrul apelului de proiecte PR SV/C1/6/4.2/2024, pentru întocmirea bugetului cererii de finanțare, beneficiarii vor asigura din bugetele proprii o cofinanțare de minim 2% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Activități eligibile
 

Tipuri de activități eligibile în cadrul apelului:

• construcția/ reabilitarea/ modernizarea/ extinderea/ echiparea infrastructurii pentru învățămantul terțiar (universitar) 
Lucrări de reabilitare 
Lucrări fizice exprimate cantitativ, calitativ şi valoric, pentru readucerea acestora la nivelul tehnic prevăzut de reglementările tehnice în vigoare, pentru categoria de încadrare a lor. 
Lucrări de modernizare 
Lucrări fizice exprimate cantitativ, calitativ şi valoric, pentru ridicarea nivelului performanţelor prevăzute iniţial.
Activităţi de extindere 
În sensul prezentului Ghid, lucrări asupra unor clădiri, realizate atât pe verticală, prin construirea de etaje noi, mansarde, cât şi pe orizontală prin construirea unui corp anexă în continuarea clădirii existente sau pe acelasi amplasament, care să fie legat structural şi/sau funcţional de clădirea existentă (aceeaşi destinaţie şi funcţionare a corpului anexă condiţionată de funcţionarea construcţiei iniţiale sau ca o completare necesara la functionalitatea cladirii existente). 
Lucrări de construcţie 
Lucrări fizice exprimate cantitativ, calitativ şi valoric realizate pe un amplasament în vederea edificării unei noi construcţii 
Activităţi de echipare/dotare 
Achiziţionarea de obiecte de inventar/ mijloace fixe necesare desfăşurării etapelor procesului educaţional. 


Activitatile care vor viza constructia/extinderea sau renovarea infrastructurii educationale vor respecta prevederile legale privind performanta energetica a cladirilor. Complementar, se pot face si interventii asupra infrastructurii tehnico-edilitare aferente obiectivului de investitii vizat. 
Activităţile enumerate mai sus nu sunt limitative, alte activităţi de tipul celor de mai sus pot fi considerate eligibile dacă solicitantul justifică necesitatea derulării lor în scopul implementării în condiţii optime a proiectului. 
Având în vedere complementaritatea cu alte programe de finanțare, se va avea în vedere evitarea dublei finanțări. 
Pentru infrastructura universitară, prin PNRR se vor finanța doar infrastructuri conexe (cămine, cantine, spații de recreere), iar prin PR doar infrastructuri de educație.

Activități eligibile conexe, de tipul: 
• Construcții, instalații conexe investiției de bază 

In cadrul proiectului, proiectantul poate delimita un obiect conex obiectivului de investitie cuprinzand lucrari si dotari pentru: constructia/reabilitarea/ modernizarea/ extinderea/ echiparea infrastructurii educaţionale universitare, care se execută pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic al proiectului.

Nu sunt eligibile proiectele care:
Propun realizarea de lucrări care potrivit legii nr. 50/1991 privind autorizarea construcțiilor, cu modificările și completările ulterioare, nu se supun autorizării 
Propun exclusiv activități de dotare. 
Propun exclusiv realizarea de lucrări de reabilitare termică (renovare energetică) și dotări. 
Propun realizarea de infrastructuri conexe din categoria cămine, cantine, spații de recreere (finanțabile prin PNRR).

Activități neeligibile
 

Sunt neeligibile activitățile care nu îndeplinesc cerințele din secțiunile 5.2.1. și 5.2.2. 
Proiectul va fi respins dacă: 

  • propune exclusiv realizarea de lucrări de reabilitare termică (renovare energetică) și dotări;
  • propune realizarea de lucrări care, potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea construcțiilor, nu se supun autorizării;
  • propune exclusiv activități de dotare (echipare);
  • propune realizarea de infrastructuri conexe din categoria cămine, cantine, spații de recreere (finanțabile prin PNRR). 
Forma de constituire a solicitantului
 

În cadrul prezentului apel de proiecte, solicitanții de finanțare eligibili sunt reprezentați de Instituţiile de învăţământ superior de stat, cuprinse în Anexa nr. 2 la HOTĂRÂRE nr. 650 din 3 august 2023 pentru modificarea anexelor nr. 1-6 la Hotărârea Guvernului nr. 367/2023 privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare și a structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2023-2024, care au sediul social și desfășoară activități de învățământ superior în regiunea Sud-Vest.

Atenție!
Nu pot solicita finanțare următoarele categorii de Instituţii de învăţământ superior: 
a. Instituţii de învăţământ superior particular, conform Anexei 3 la HG nr. 650/2023. 
b. Specializările/programele de studii acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu în cadrul instituţiilor de învăţământ superior particular autorizate să funcţioneze provizoriu, conform Anexei 4 la HG nr. 650/2023.
c. Parteneriatele dintre Instituţii de învăţământ superior de stat și/sau particular sau orice alt tip de parteneriat.

Perioada de implementare a activităților proiectului nu trebuie sa depășească 31.12.2029 

Anexe și documente
 

Anexe și documente obligatorii la depunerea cererii:

1. Declaratia unică (Model A) 
2. Documente privind identificarea reprezentantului legal al solicitantului şi, dacă e cazul, pentru reprezentanţii legali ai partenerilor
3. (daca este cazul) Pentru clădiri monument istoric, avizul Ministerului Culturii pentru documentaţia tehnico-economică depusă
4. Lista de echipamente, dotări, lucrări sau servicii, cu încadrarea acestora în secțiunea de cheltuieli eligibile /neeligibile – (Modelul H anexat la ghid)
5. Documentația tehnico – economică, faza SF / DALI (după caz) sau faza SF/ DALI (după caz) + PT (elaborată la nivel de proiect sau pentru fiecare componentă în parte din cadrul proiectului), inclusiv contractul de lucrări şi actele adiţionale la acesta, dacă este cazul 
Este suficientă depunerea studiului de fezabilitate/documentației de avizare a lucrărilor de intervenție, după caz. Pentru cazul în care Proiectul tehnic a fost întocmit și recepționat, se va depune în cadrul documentației tehnico-economice, în format scanat, tip pdf, însoțit de devizul general actualizat, conform prevederilor legale, urmând ca evaluarea tehnică și financiară să se realizeze în baza acestuia.

6. Devizul general (pentru fiecare clădire în parte) pentru proiectele de lucrări în conformitate cu HG 907/2016 – a se vedea structura devizului general din legislația în vigoare privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a 
structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii 

7. Certificatul de urbanism sau autorizaţia de construire 
8.(dacă e cazul) Hotărârea/Decizia de aprobare a proiectului 
Doar în cazul proiectelor de investiţii pentru care execuţia de lucrări a fost demarată

9.Raportul privind stadiul fizic al investiţiei (Modelul G)
10. Macheta financiara (Model K la ghid)
11. Mandatului special/ împuternicirea specială pentru semnarea anumitor anexe/secţiuni la cererea de finanțare (dacă este cazul) 
În cazul în care Cererea de finanţare nu este semnată de reprezentantul legal al solicitantului
12. Documentația privind imunizarea la schimbările climatice
13. Tabel centralizator privind justificarea costurilor
14. Consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal
15. Documente privind situația financiară a solicitantului 
Se vor anexa situaţiile financiare ale solicitantului pentru anul fiscal anterior depunerii cererii de finantare (Bilanţ, Contul de rezultate patrimonial, Contul de execuţie bugetară (Anexa Contul de execuţie a bugetului: venituri şi cheltuieli), Indicatori de executie bugetara ANUALI (conform Anexa nr. 2 la O.M.A.I-O.M.F.P nr. 244/2651/2010 “pentru aprobarea metodologiilor de aplicare a prevederilor art. 14 alin. (7, ale art. 57 alin. (2^1) si ale art. 76^1 alin. (1 lit. e) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale”), anexa nr. 1.3 la norme şi proceduri, Calculul gradului de îndatorare).
16. Raport ARACIS 
Se va depune ultimul raport ARACIS 
17. Alte documente, după caz

Suntem dedicați succesului fiecărui proiect și ne asigurăm că toate etapele sunt realizate la cele mai înalte standarde.

Dacă doriți să depuneți un proiect pe această axă de finanțare, vă rugăm să completați datele de contact pentru a fi asistat de unul dintre consultanții noștri, experți în domeniu.