Şcoli şi licee - Îmbunătățirea accesului la servicii și favorabile incluziunii și de calitate în educație, formare și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurii accesibile, inclusiv prin promovarea rezilienței pentru educația și formarea la distanță și online
Cuprins
Prezentul apel de proiecte acoperă regiunea Vest și se aplică investițiilor realizate în cele patru județe din această zonă de dezvoltare: Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara.
Alocare financiară | Structura finanțării | Limite financiare / proiect | Perioadă depunere |
Total: 43.552.941 EUR FEDR: 37.020.000 EUR Buget de stat + local: 6.532.941,00 EUR |
FEDR: 85% Buget de stat: 13% Buget local: min 2% |
Minim eligibil: 1.000.000 EUR Maxim eligibil: 15.000.000 EUR |
Start: Martie 2025 Sfârșit: Decembrie 2025 |
CE SE FINANȚEAZĂ
a) Echipare/ dotare/ utilare cu active corporale și necorporale a unității de învățământ - activitate obligatorie:
- Echipamente și dotări educaționale,
- Mobilier, echipamente digitale și TIC - soft și hard,
- Echipamente pentru asigurarea accesului la educație a persoanelor cu dizabilități și nevoi speciale.
b) Lucrări de adaptare a stării tehnice a infrastructurii la cerințele echipamentelor/ dotărilor moderne și/sau lucrări de modernizare/ reabilitare a infrastructurii de învățământ.
c) Construcții noi, inclusiv extinderea unităților existente, generate de supraaglomerare.
d) Activități de tipul Fondului Social European Plus (FSE+) pentru stimularea creșterii și accesibilității la educație, pentru combaterea abandonului școlar, prevenirea riscului de părăsire timpurie a sistemului de educație, prevenirea și combaterea segregării.
e) Lucrări și activități conexe: amenajare cantină, curte școală/liceu, teren de sport, loc de joacă exterior, împrejmuire; achiziție de microbuze școlare electrice și stație de încărcare și amenajări peisagistice.
CINE POATE OBȚINE FINANȚARE
- UAT municipii reşedinţă de judeţ, UAT municipii, UAT oraşe şi UAT comune din regiunea Vest;
- Instituţii de învăţământ superior de stat din regiunea Vest, pentru investitii în conformitate cu prevederile Legii 199/2023 a învătământului superior;
- Parteneriate între Unităţi Administrativ-Teritoriale - în calitate de lider si instituţii de învăţământ superior de stat pentru investiţii - în calitate de membru.
CE TREBUIE SĂ AI ÎN VEDERE
Sunt eligibile scolile din mediul urban si rural si liceele din mediul urban, exclusiv.
Proiectul se depune la faza de Proiect tehnic cu Autorizatie de construire sau, după caz, Studiu de oportunitate;
Un proiect poate include investitii în mai multe spatii educationale, din diferite clădiri situate la adrese diferite, aferente unei singure unităti de învătământ, cu conditia respectării criteriilor de eligibilitate aferente solicitantului si imobilului;
Pentru proiecte care presupun doar echipare/utilare/dotare si implementare de măsuri FSE+, proiectul poate include clădiri aferente mai multor unităti de învătământ, cu conditia respectării criteriilor de eligibilitate aferente solicitantului si fiecărei unităti de învătământ si imobilului;
Proiectul trebuie:
să includă în mod obligatoriu:
- achizitie de active corporale si necorporale - minim 25% din total eligibil sau 10%, în anumite conditii,
- implementare de activităti de tipul FSE+ de crestere a calitătii si accesibilitătii la educatie, prevenirea riscului de părăsire timpurie a sistemului de educatie, pentru combaterea abandonului scolar, prevenirea si combaterea segregării, integrate si complementare cu restul activitătilor;
să fie inclus obligatoriu în:
- Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană (SIDU) - pentru UAT din mediul urban si institutii de învătământ superior de stat,
- Strategia locală/ strategia judeteană pentru UAT comune;
- să includă autoevaluarea segregării la nivelul unitătii de învătământ, obiect al proiectului si un Plan de actiuni de prevenire si combatere a segregării;
să detină Avizul Ministerului Educatiei.
CARE SUNT REZULTATELE URMĂRITE
- O infrastructură educatională modernă, digitală si atractivă care contribuie la stimularea si cresterea accesului la educatie;
- Utilizarea echipamentelor moderne si a tehnologiilor informationale/multimedia si de comunicare în procesul de predare;
- Modernizarea unitătilor de învătământ pentru cresterea accesibilitătii la facilităti educationale de calitate.